Lezenie na Sicílii

Niekedy v auguste mi Michal položil otázku či nejdem na Sicnu. Ani som poriadne nevedel čo to je, ale súhlasil som. Mišo s Katkou už ostrieľaní iTaliani sa sem vracajú už tretí krát. Teraz, keď už je výlet za nami sa im vôbec nečudujem.

V polke októbra je ideálny čas ísť na Sicíliu. San Vito lo Capo climbing festival, končiaca sezóna dovolenkárov, stále teplo- kúpateľne (25-36°). Lezenie tu je rôznorodé, je tu 21 preistených oblastí, asi 500-1000 (?) Ciest a ako by povedal Braňo, potenciál jak 28 svíň, lebo veľa cragov nie je odistených. V sprievodcovi píšu, že sa tu dá spraviť ešte minimálne 10000 ciest. Sprievodcu kúpite v Climbing House, na hlavnej ulici v San Vite. Okrem sprievodcu tu nájdete každý večer lezcov z celého sveta, pivo, pohodu a po novom sa s obsluhou dohovoríte aj po slovensky.

V našej jejeckej (lezeckej) skupiny sme kompletne zastúpili carpathian climbing club (ďalej len CCC). Adam, hlavný zabávač a vodca výletu, Katka, zastupiteľka kvetinového pohlavia, hlavná kúpačka a opatrovateľka, zatiaľ čo Michal a ja sme drtili voláke tie vertikále, niekedy aj horizontále naopak. V takomto zložení sme sa zosúladili behom prvého dňa. Ráno o 7 vyrážame s Mišom na skaly, lezieme dokým je koža, sila a tieň. Väčšinou na obed doma, ideme sa okúpať, strážime Adama, lezieme s Katkou a večer voľný program. Ja som väčšinou skončil na fesťáku alebo v climbing house, kde sa dá rýchlo socializovať. Na festivale sa podieľa Alan Formánek, tak určite neprídete o nádielku kvalitných outdoorových filmov, súťaží na skale aj na bouldri, ukážky slacklinu, stánkov so sponzormi a mnoho ďalšieho. S Mišom sme napr. využili možnosť požičať si lezky od La Sportivi na jeden deň. Osvedčilo sa, Mišo si ich hneď kúpil.

Zaujímavosťou tiež bolo, že pri príchode všade horelo. Vyčíňal fén (sirocco) z ktorého boli prekvapení aj Taliani, lebo prišiel v netradičný čas. Kopce a suchá tráva boli v plameňoch 3 dni, pokým z 60km rýchlosti, vietor neklesol na 0km rýchlosť. A tak spolu s azúrovou oblohou, ostalo po zvyšok výletu. Takže výlet hodnotím na výbornú, odporúčam a vidíme sa zase v októbri na Sicni.